ΚΔΑΠ: Μικρός Μαέστρος:
Εκπαίδευση με βάση τη μουσική

Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης με τη Μουσική στον παιδικό σταθμό Θεσσαλονίκης "Ο Μικρός Μαέστρος"!

«Η μουσική είναι σαν ένα υγρό που ρέει ανάμεσα Εκπαίδευση με βάση τη μουσική στον Παιδικό Σταθμό Νηπιαγωγείο Μικρός Μαέστρος στη Θεσσαλονίκηστη μελέτη της γλώσσας, της λογοτεχνίας και των άλλων τεχνών, της ιστορίας και των φυσικών επιστημών, τις οποίες συνδέει με τον εξωτερικό κόσμο των συναισθημάτων και των σχέσεων και με τον εσωτερικό κόσμο της φαντασίας» (Dr Robin Holloway).

Η εκπαίδευση των παιδιών στον Πρότυπο Μουσικό Παιδικό σταθμό, Νηπιαγωγείο και Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ο Μικρός Μαέστρος, βασίζεται στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης παράλληλα με τη μουσική. Μέσω της διδασκαλίας της μουσικής και των δραστηριοτήτων που γίνονται στον παιδικό μας σταθμό, τα παιδιά ενώ μυούνται στη μουσική, εξοικειώνονται συγχρόνως και με έννοιες από άλλες περιοχές μάθησης συνειδητοποιώντας την ενότητα της γνώσης και του κόσμου των επιστημών και του πολιτισμού.

Το τραγούδι, οι μουσικές ακροάσεις, το παίξιμο απλών οργάνων, ο πειραματισμός με τους ήχους, ο αυτοσχεδιασμός, η ρυθμική επεξεργασία φράσεων ή μικρών κειμένων και η δραματοποίησή τους, τα ρυθμικά χτυπήματα στο σώμα και στα κρουστά όργανα, τα παιχνίδια με τα χαρακτηριστικά της μουσικής, η ανταπόκριση με κίνηση γίνονται αφορμές για δραστηριότητες οι οποίες είναι συνδεδεμένες με άλλους τομείς μάθησης. Οι δραστηριότητες αυτές σχετίζονται με την : ανάγνωση, γραφή, προφορική επικοινωνία, μαθηματικά, γεωγραφία, ιστορία, φυσικές επιστήμες, βιολογία, δραματική τέχνη, φυσική αγωγή, εικαστικά και πληροφορική(διαδραστικός πίνακας - smart board).

Στόχοι του παιδικού σταθμού Θεσσαλονίκης

Κάποιοι από τους πολλούς στόχους του παιδικού σταθμού Θεσσαλονίκης "Ο Μικρός Μαέστρος", από τους παραπάνω τομείς μάθησης, που επιδιώκονται να κατακτηθούν είναι:

  1. Να αναζητήσουν πληροφορίες για τα παραδοσιακά όργανα από βιβλία, να αναγνωρίσουν τις εικόνες και τα ονόματα των παραδοσιακών οργάνων, να περιγράψουν την εικόνα με δικά τους λόγια, να αιτιολογήσουν τον τρόπο παιξίματος του οργάνου, να περιγράψουν τον ήχο, να γνωρίσουν τους συνδυασμούς των μουσικών οργάνων από περιοχή σε περιοχή, να μάθουν να σταθεροποιούν την φωνή τους σε ένα παραδοσιακό τραγούδι (Τρίτη μικρή), να εμπλουτίσουν τον προφορικό λόγο και να χρησιμοποιήσουν λέξεις που ταιριάζουν στα στοιχεία της μουσικής, όπως δυνατό-σιγανό, σύντομο-μακρύ, ήχος-παύση, κτλ. (ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ)

  2. Να ταξινομήσουν τα όργανα σε κρουστάπνευστάέγχορδα, κτλ., να απεικονίσουν γραφικά την έννοια του ύψους (ψηλά-χαμηλά) να απεικονίσουν γραφικά τον διαρκέστερο και συντομότερο ήχο, την γραφική παράσταση ενός κομματιού, να μοιράσουν ρόλους χρησιμοποιώντας λιχνίσματα, να εισαχθούν σταδιακά στην αντιστοίχηση και τη συμβολική αναπαράσταση, να εμπεδώσουν την έννοια των αριθμών από το 1-6 και να εμπλουτίσουν τη γλώσσα τους με λέξεις από τους αριθμούς(ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

  3. Να δείξουν στο χάρτη την περιοχή της Ελλάδος από την οποία προέρχεται το παραδοσιακό τραγούδι, να αντιστοιχήσουν τα παραδοσιακά όργανα με τις περιοχές της Ελλάδας, να αναγνωρίζουν την παραδοσιακή μουσική άλλων λαών και να τους εντοπίζουν στο χάρτη. (ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ)

  4. Να αναγνωρίσουν την πηγή του ήχου, την κατεύθυνσή του, να ηχογραφήσουν την φωνή τους και να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα με σχέση με την ιδιότητα του ήχου-τη χροιά, να αναγνωρίσουν και να διακρίνουν τους ήχους μέσα από ένα λαϊκό παιδικό τραγούδι, να πειραματιστούν με το ύψος, με την ένταση, να αναγνωρίσουν μια ιδιότητα του ήχου την ταχύτητα, τη διάρκεια. (ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ)

  5. Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους ζωικούς οργανισμούς, να συζητήσουν για ένα από τα χαρακτηριστικά των ζώων, τη φωνή και να τη συνδέσουν με ένα τραγούδι, να διακρίνουν και να ονομάσουν τα εξωτερικά όργανα και μέρη του σώματος που συμμετέχουν στο παίξιμο ενός παραδοσιακού τραγουδιού, να συνδέσουν τα στάδια της βιολογικής ανάπτυξης του ανθρώπου με παραδοσιακά τραγούδια. (ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ)
  6. Να εκφραστούν με τον αυτοσχεδιασμό, να παίξουν με τη φωνή τους ρόλους, να δραματοποιήσουν ένα παραδοσιακό τραγούδι, να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους και να εκφράσουν αινίγματα με μιμικές κινήσεις και ρυθμικά χτυπήματα, να αναπαραστήσουν έθιμα από την λαϊκή μας παράδοση, να συνεργαστούν και να αναπτύξουν γλωσσικές και εκφραστικές δεξιότητες με την μουσική επεξεργασία και τη δραματοποίηση ενός λαϊκού ποιήματος. (ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ)

  7. Να ανταποκριθούν κινητικά σε ένα μουσικό κομμάτι, να κινηθούν στον ρυθμό για να συνοδέψουν μια παροιμία, να συντονίσουν την κίνησή τους με την ταχύτητα, να αναγνωρίσουν το τονισμένο και άτονο μέρος ενός κομματιού, να μάθουν να διατηρούν τον παλμό σε ένα τραγούδι. (ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Παιδικός σταθμός και Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης!

Ο παιδικός σταθμός Μικρός Μαέστρος, είναι και Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) στη Θεσσαλονίκη (Γαλήνη Ωραιοκάστρου), όπου στο πρόγραμμα του έχει και αυτό της Μουσικής! Ρωτήστε μας για τα ωράρια και τις υπόλοιπες δραστηριότητες!

Που θα μας βρείτε.
Παροχές
Ώρες λειτουργίας
Blog